##plugins.themes.huaf_theme.article.main##

Abstract

The purpose of this study is to examine the effect of social media marketing activities on customer’s purchase intention toward the product in the ads in Viet Nam. In which, the role of brand trust is clarified in this relationship. We used the online survey for data collection via online questionnaires with a sample of 540 social media users. The collected data was analysed by applying a partial least squares algorithm method. The result indicated that social media marketing activities have both direct and indirect effects on customer’s purchase intention via brand trust. The findings show that the important role of creating trust in advertising messages on social media marketing in forming customer purchase intention.

##plugins.themes.huaf_theme.article.details##

How to Cite
Nguyễn Thị Huyền, Nguyễn Minh Ngọc, & Cao Anh Thảo. (2022). THE ROLE OF BRAND TRUST IN THE RELATIONSHIP BETWEEN SOCIAL MEDIA MARKETING ACTIVITIES AND PURCHASE INTENTION TOWARD THE PRODUCT IN THE ADS IN VIETNAM. Journal of Economics &Amp; Management Science, (21). Retrieved from https://tapchi.hce.edu.vn/index.php/sjme/article/view/130
Section
Các bài báo
Author Biographies

Thi Huyen Nguyen, a:1:{s:5:"vi_VN";s:18:"huyenpdu@gmail.com";}

TS Nguyễn Thị Huyền là phó trưởng khoa Kinh tế, trường Đại học Phạm Văn Đồng. TS Huyền đã và đang chủ nhiệm đề tài Nafosted và một số đề tài cấp cơ sở. TS Huyền đã công bố nhiều bài báo khoa học trên các tạp chí quốc gia và quốc tế uy tín

Minh Ngoc Nguyen

Giảng viên cao cấp Viện Thương mại và Kinh tế quốc tế, Trường Đại học Kinh tế Quốc dân. PGS.TS Nguyễn Minh Ngọc là chủ nhiệm của nhiều đề tài khoa học cấp Bộ, tỉnh; là tác giả của nhiều sách tham khảo, bài báo khoa học uy tín quốc gia và quốc tế

Anh Thao Cao

ThS Cao Anh Thảo là giảng viên khoa Kinh tế, trường Đại học Phạm Văn Đồng. Ths Cao Anh Thảo là chủ nhiệm và cán bộ phối hợp của một số đề tài nghiên cứu khoa học cấp cơ sở, Nafosted; đồng thời cũng là tác giả của một số bài báo khoa học chuyên ngành